:: kumbang dan bunga ::

Saturday, June 2, 2012

Design baju pengantin

still confusing, either nak sewa kat butik pengantin or jahit sendiri (means umi la jahit, bukan saya). sebabnya kebanyakan baju yang ada kat butik pengantin tak menepati selera dan minat saya. lebih-lebih lagi dari segi design dan saiz (of cos). jahit sendiri, memang puas hati tapi lepas tu takkan nak simpan buat kenangan ajo?? anak-anak nanti tak maunya pakai baju kahwin mummy dia. Haha. so, ada tak orang yang nak sewa baju saya nanti? but make sure you are XS size jugak la.

ada la jugak jumpa bridal boutique yang kita boleh request nak baju pengantin macam yang kita nak tapi kena ambik pakej dengan dia. rasanya ini good idea. pembaziran boleh dielakkan. for sure umi just jahitkan baju bertandang untuk saya je. itu lagi tepat kot, sebabnya confirm saya takkan mampu nak jahit manik kat ketiga-tiga baju. mau pengsan nanti..!!

setakat survey yang telah dibuat saya amat berkenan dengan design-design mereka tapi amatlah tidak mampu untuk menempah. boleh buat yang lebih kurang pon dah kira ok.

1. baju untuk akad nikah

    
    design by : Innai Red

nampak manis dan sopan bila pakai untuk akad nikah. 

2. baju untuk sanding


design by : arma

kaler neh.. memang most wanted. ada orang cakap gelap kalo saya pakai warna ni. tapi kulit saya dan kulit si pemakai tu lebih kurang je. ok je saya tengok. sesuai dengan bunga tangan dia. 

i like! i like! i like!

3. baju bertandang


design by : jovian mandagie

gorgeous tapi masih mengekalkan ciri-ciri budaya melayu

ok.
sekian

3 comments:

cikpepel said...

baju bertandang tu cantik..

orked violet said...

kaLEr green emeraLd tu mmg tgh in skang kan..

Anonymous said...

saya ada baju pengantin utk disewa/jual. warna pink dan hijau gelap. kalau berminat boleh tgk di fb. www.facebook.com/shaadahroslani.. atau instagram (sepayung). boleh emel sy pd shaadahroslani@yahoo.com
saiz S .tinggi 158cm